loading...
آژانس مسافرتی نقطه پرواز
تیم تبلیغاتی نقطه پرواز بازدید : 69 یکشنبه 23 تیر 1398 نظرات (0)

کیش جزیره زیبایی ها

جزیره کیش یک خشکی کوچک چون کشتی نشسته در آب های گرم و کم عمق خلیج فارس است، این جزیره که در گذشته بهش جزیره قیس می‌گفتن ظاهری بیضی شکل داره و از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده. از تاریخچه کیش در زمان قبل از اسلام اطلاعات کامل و دقیقی در دست نیست. تنها منبع قابل اعتنا در این زمینه نوشته‌های “نیارخوس” دریاسالار یونانی است که در سال ۳۲۵ پیش از میلاد به فرمان اسکندر مامور شد تا سفری اکتشافی را در سواحل دریای عمان و خلیج فارس انجام دهد. نوشته‌های نیارخوس بر آن دلالت دارد که وی جزیره کیش یا “اراراکتا” را در قرن چهارم پیش از میلاد مورد بازدید قرار داده است. مشخصات ارائه شده وی با مشخصات جزیره کیش مطابقت دارد. به طوری که نیارخوس می‌نویسد در این جزیره بوستان‌ها و نخلستان‌های فراوانی وجود داشته است.

در دوره هخامنشیان، کیش مرکز عمده صید مروارید بین‌النهرین و هندوستان بود و بازرگانان بزرگ دنیا به این جزیره رفت و آمد داشتند. دوران عظمت و شکوفایی تاریخ کیش از قرن چهارم هجری، پس از وقوع زلزله در سیراف آغاز شد. پس از آنکه بندر سیراف از رونق افتاد توران شاه به کمک حکام محلی بنی‌قیصر در این جزیره بندرگاهی ایجاد کرد و به عمران و آبادانی آن همت گماشت و کیش را به مرکز عمده بازرگانی خلیج‌فارس تبدیل نمود.

در دوره اتابکان فارس اهمیت کیش به حدی بود که والی خلیج‌فارس در این جزیره سکونت داشت و برتمام جزایر خلیج‌فارس و دریای عمان حکومت می‌کرد. طبق نوشته های سیاحان و تاریخ نویسان، در این دوره درآمد کیش بابت عشریه کشتی‌های تجاری مبالغ بسیار قابل توجهی بوده است.

از شواهد و قراین چنین پیداست که در عصر غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و مغول جزیره کیش در اوج شکوفایی و رونق و مرکز بازرگانی خلیج‌فارس بوده است.

روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. خوشبختانه این میزان از حضور گردشگر باعث شده است که این جزیره از زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برخوردار باشد. مسیر پرواز کیش یکی از پرترددترین مسیرهای پرواز کشور است که بر اساس آمار موجود در فرودگاه بین المللی کیش سالانه حدود ۲۳ هزار نشست و برخاست هواپیما انجام می‌شود. همچنین نزدیک به ۳ میلیون کیلوگرم بار و ۳۰ میلیون نفر مسافر سالانه به کیش تردد می‌کنند. این حجم درخواست برای یکی از قطب‌های گردشگری ایران نیاز به یک سیستم مناسب رزرو بلیط هواپیما کیش دارد.

قشم بزرگترین جزیره ایران

قشم یکی از زیبا ترین جزایر هرمزگان می باشد. جزیره ی قشم به دلیل وجود بناهای تاریخی و مناطق گردشگری فراوان سالانه تعداد بسیار بالایی از توریست های خارجی و داخلی را به خود جذب می نماید این جزیره دارای معادن بسیار زیادی می باشد که مهم ترین ان ها عبارتند از: معدن سنگ لاشه قشم، معدن سنگ لاشه تلمبر و معدن نمکدان.جزیره ی قشم دارای هفده میدان نفت و گاز بوده است.

جزیره ی قشم از نظر مساحت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع می باشد که بزرگترین جزیره ی خلیج فارس می باشد. هزینه ی سفر به قشم با توجه به روشی که شخص برای مسافرت خود انتخاب می کند متفاوت می باشد برای این منظور می توان به هزینه سفر داخلی با هواپیما بین ۹۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان اشاره نمود. به سه روش هوایی، زمینی و به وسیله ی قطار می توان به قشم مسافرت نمود که مدت زمان مسافرت با هواپیما ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه ، با قطار ۱۹ ساعت و با اتوبوس ۱۴ ساعت تا بندرعباس می باشد.

استان هرمزگان دارای کد ۰۷۶ می باشد برای رزرو بلیط هواپیما قشم با توجه به تصویر فوق، شما کاربران گرامی میتوانید از صفحه اصلی مبدا و مقصد پرواز خود را انتخاب نمونه سپس تاریخ رفت یا تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کنید. در سمت چپ هم تعداد مسافرین و نوع پرواز خود را انتخاب نمایید برای مثال: خرید بلیط هوپیما چارتری قشم. پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه جست و جو کلید نمایید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با استفاده از فیلترهای کناری سایت قیمت، ساعت پرواز، طول پرواز و نام هواپیما مورد نظر خود را مشخص کنید. شما میتوانید پس از کلیک بر روی دکمه خرید مشخصات خود را وارد کرده و بلیط هواپیما خود را به راحتی رزرو نمایید.

برای آموزش بهتر و یادگیری بهتر میتوانید از طریق صفحه راهنمای رزرو بلیط هواپیما اقدام به یادگیری نمایید. همچنین برای آموزش رزرو هتل قشم میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 1,233
  • بازدید کلی : 3,665